GEZINSBOND HAACHT

Missie

Gezinsbond, da's maatschappelijk engagement. Met onze 2dehandsbeurs slaan we 3 vliegen in één klap. De verkopers recupereren een deel van de oorspronkelijke aankoopprijs van hun kleding/materiaal en kopers kunnen aan democratische prijzen nog degelijke kleding/materiaal kopen. Bovendien komen goederen die in het 2dehandscircuit worden verkocht niet terecht in de afvalketen, en betekent het dus een (kleine) ontlasting van ons milieu. Gezinsbond Haacht-Wakkerzeel organiseert 2 x per een 2dehandsbeurs, eentje in het voorjaar met zomerkleding en eentje in het najaar met winterkleding.

Kleding

 

De tweedehandsbeurs  van de Gezinsbond Haacht en Wakkerzeel verloopt volgens het principe van de “ANONIEME VERKOOP”.

Dit wil zeggen dat u als verkoper niet aanwezig dient te zijn tijdens de verkoop.

 

Inschrijven:

 Via mail (2dehandsbeurs@gezinsbondhaacht.be) vraagt u de inschrijving tot de verkoop van kleding aan, tenzij u een reservering gedaan hebt tijdens de vorige beurs.

De mails worden  behandeld in volgorde van datum binnekomen bericht.

Na bevestiging van onze kant, ontvangt u  via mail uw verkoopsnummer.

De te gebruiken etiketten en kledinglijst ontvangt u bij reservatie OF haalt u af bij de vermelde personen. Enkel de voorgedrukte etiketten van Haacht worden aanvaard. Hiervoor betaalt u 2 euro per lijst bij afhaling, tenzij u een reservatie hebt gedaan.

U kleeft het correct ingevulde etiket op het kledingstuk.

U bepaalt als verkoper zelf uw prijs.

 

Binnenbrengen:

 De kledij waarop de etiketten kleven én de kledinglijst wordt binnengebracht op vrijdagavond in zaal Onder de Toren Haacht.

Het inschrijvingsgeld (4 euro voor leden en 6 euro voor niet-leden) wordt betaald bij het binnenbrengen van de kleding.

U kunt op dat moment ook aankruisen om voor de volgende beurs de lijsten te ontvangen (1,50 euro administratiekost). U ontvangt op dat moment de juiste etiketten voor de volgende beurs.

 

De Gezinsbond staat in voor de verdeling van de kledij; alles wordt per maat en soort uitgestald.

De verkoop gaat door op zaterdagnamiddag.

 

Ophalen:

 Na de verkoop van zaterdagnamiddag worden de niet verkochte stukken  terug opgehaald op zaterdagavond in zaal Onder de Toren Haacht.

Onze medewerkers leggen alle kleding terug samen per nummer, u komt deze ophalen en controleren.

Het totaalbedrag van uw verkochte stukken min 15% onkosten, wordt uitbetaald op uw zichtrekening (die u doorgeeft bij inschrijving).

 

Opmerkingen:

 

  1. Wij aanvaarden nette, modieuze kledij tot een jaar of 18. Tot die leeftijd verloopt de verkoop vlot. Onverzorgde en/of niet modieuze kleding, wordt niet te koop aangeboden.
  2. Wij aanvaarden enkel gewassen kleding in perfecte staat.
  3. Wij aanvaarden maximaal 30 stuks per inschrijvingsblad.
  4. De kleding wordt ‘gemerkt’ met de voorgedrukte etiketten op de correcte manier (beschreven op de inschrijvingslijst).
  5. Tweestuks moeten duidelijk vermeld worden op de lijst én op de kledingstukken, ze moeten eveneens aan elkaar vastgemaakt worden.
  6. Binnenbrengen op kleerhangers mag (graag zelfs), maar wij kunnen niet garanderen dat u uw ‘originele’ kleerhangers zal terugvinden ( u kunt er uiteraard steeds andere terug meekrijgen !).
  7. Hebt u meerdere stuks van ‘eenzelfde soort’, verkoop ze dan als pakket (kousjes, onderhemdjes ..) MAAR maak ze degelijk aan elkaar vast (naaien).
  8.   Verkoop van schoenen mag maar ligt moeilijker.
      Beter een lage verkoopprijs,  verkoopt beter en weg is weg!
  9. Babyuitzet (bedjes, park, wiegjes, groot speelgoed…) stellen we op (al of niet met uw hulp) of  er kan een berichtje uitgehangen worden op het prikbord.
  10.  Fouten die te wijten zijn aan onduidelijkheid of niet correct ingevulde lijsten vallen niet  
     onder de verantwoordelijkheid van de organisatoren.
  11.  Wij voorzien een hoekje waar kleding en speelgoed kan gelegd worden voor het goede
     doel; niet afgehaalde of vergeten artikelen krijgen dezelfde bestemming.
  12. Eventuele aanbiedingen of zoekertjes krijgen een plaats op ons prikbord.
  13. De organisatoren zijn niet verantwoordelijk voor verlies, diefstal of ongevallen.
  14. Wij doen ons uiterste best om dit te vermijden, doch kunnen niet instaan voor de gevolgen als ‘oneerlijke mensen’ toeslaan ! Op de etiketten werd daarom ook een extra vak ‘B’ toegevoegd !
  15. Hebt u duurdere stukken en wenst u daar zelf tijdens de beurs wat ‘controle’ op uit te oefenen, geef ons dan een seintje vooraf!
  16. Tip voor het etiket vast te maken bij JASSEN: kleef het etiket op een dun kartonnetje, maak er een gaatje in en bevestig het met een elastiekje aan de jas (bvb aan het haakje om de jas op te hangen)

 

 

! De Gezinsbond als organisator is niet verantwoordelijk voor eventuele gebreken !

 

Deelnemen betekent akkoord gaan met dit reglement.

 

 

  

 

Toch ook nog het volgende :

 

Gezinsbond, da's maatschappelijk engagement.

De verkopers recupereren een deel van de oorspronkelijke aankoopprijs van hun kleding/materiaal en kopers kunnen aan democratische prijzen nog degelijke kleding/materiaal  kopen.

We willen het graag houden bij kleine prijzen en mooie koopjes, (geen onnodige concurrentie, geen winstbejag.)

Bovendien komen goederen die in het 2dehandscircuit worden verkocht niet terecht in de afvalketen, en betekent het dus een (kleine) ontlasting van ons milieu.

Kledij die u nadien niet meer wenst mee terug te nemen gaat naar een goed doel.

Soms loopt het al eens mis: diefstal, verkeerd intikken, verlies … we doen ons best … maar het gebeurt.

Wij vragen daarvoor uw begrip!

 

Het team van de Gezinsbond Haacht en Wakkerzeel.